Spreekt werken bij Matrice je aan?

Ben je op zoek naar een nieuwe functie binnen de uitvaartbranche en spreekt het je aan om te werken in een team van meer dan twintig enthousiaste, spontane en betrokken vrouwen?
Als winnaar van de Dutch Funeral Award staat Matrice voor kwaliteit, voor ieder budget. We zeggen niet voor niets dat een uitvaart voor ons pas geslaagd is wanneer familie, vrienden en kennissen er met een goed gevoel aan terug denken.
We begeleiden op een individuele, specifieke manier vele uitvaarten in Schiedam, Vlaardingen en wijde omstreken.
Uitgangspunten zijn de familie betrekken, inspireren en veel mogelijkheden en keuzes bieden.
Het begeleiden van de nabestaanden vormt een belangrijk deel van het werk.
Hieronder beschrijven we uitgebreid wat het werken bij Matrice inhoudt

Werken bij Matrice…

– Een mooi team
– Winnaar van de Dutch Funeral Award
– Wij zetten kwaliteit voorop

Uitvaartbegeleidster

Als uitvaartbegeleidster bij Matrice ben je de spil in het regelen en uitvoeren van de uitvaart. Je voert gesprekken met de nabestaanden om de wensen voor de uitvaart helder te krijgen. Naast luisteren en regelen is het actief aandragen van (creatieve) mogelijkheden zeer belangrijk. Soms help je mee bij de verzorging van de overledene. Op de dag van de uitvaart ben je eindverantwoordelijk voor de uitvoering en het verloop van de gehele uitvaart.

Werktijden
Wij bieden je een uitdagende en mooie functie voor 28 uur per week in een wisselend rooster. In onderling overleg word je ingeroosterd voor gemiddeld 16 dagen per maand in periodes van maximaal zeven dagen. Je bent op deze dagen beschikbaar voor Matrice en het werk start wanneer je wordt opgeroepen. Door de onvoorspelbaarheid van het werk is er een grote afwisseling in rustige en drukke werkweken, waarbij je niet altijd ’s morgens al weet hoe laat je ’s avonds thuis zult zijn.

Je taken en verantwoordelijkheden zullen o.a. bestaan uit:

  • Het zorgvuldig inventariseren van de wensen en behoeften van de nabestaanden en een passend advies uitbrengen.
  • Professioneel begeleiden van de uitvaart.
  • Voorlichting en advies geven over o.a. de invulling van de uitvaart, locaties en nazorg.
  • Opstellen van correcte en inzichtelijke kostenbegrotingen.
  • Juiste dossiervorming en administratieve afhandeling van de uitvaart.
  • Bieden van nazorg aan de families.

    Wij zoeken:

  • Een flexibel, warm en proactief persoon, die vertrouwen weet te wekken bij nabestaanden. Iemand die met geduld en aandacht de familie en naasten bijstaat.
  • Je kunt efficiënt werken en organiseren, met altijd je invoelend vermogen als basis.
  • Je staat emotioneel sterk in het leven, en kun je jezelf dienstbaar en tegelijk professioneel opstellen en bent een representatieve, stressbestendige, collegiale en flexibele teamspeler, vrolijk en communicatief.
  • Je hebt een HBO denk- en werkwijze, en beschikt over een rijbewijs en eigen auto.
  • Je hebt een opleiding tot uitvaartbegeleidster volledig afgerond en je hebt aantoonbare werkervaring in deze functie.
  • Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een vrouw.

    Wat bieden we je?

  • Een goed salaris conform de CAO Uitvaartbranche (afhankelijk van opleiding en ervaring).
  • Deelname aan onze pensioenregeling.
  • Een leuke en uitdagende functie in een leuk, gezellig en enthousiast team.
  • Volop mogelijkheden om je zelf te ontwikkelen.

    Sluitingsdatum vacature

    Reageren kan tot uiterlijk woensdag 17 augustus 2022.

    De 1e gespreksronde zal plaatsvinden op maandag 22 en dinsdag 23 augustus 2022.

    De 2e gespreksronde en definitieve selectie zal plaatsvinden op vrijdag 26 augustus 2022.

  • Algemeen begeleidster uitvaarten (op dit moment geen vacature)

    De functie van algemeen begeleidster uitvaarten is echt een functie voor een duizendpoot. In een mix van dag-, avond- en weekenddiensten ben je samen met collega’s voor diverse werkzaamheden verantwoordelijk:

  • het verzorgen van overledenen, in de thuissituatie of in het pand van Matrice. De verzorging van overledenen wordt vaak met de familie gedaan.
  • het ontvangen van familie, vrienden en belangstellenden bij rouwbezoeken of condoleancebezoeken.
  • diverse praktische werkzaamheden die rondom een uitvaart gedaan moeten worden, bijv. het verzorgen van de aangifte bij de gemeente, het verzendklaar maken van de rouwkaarten e.d.
  • na een inwerkperiode voor bovenstaande taken worden je taken aangevuld met het assisteren van de uitvaartbegeleidsters bij allerlei praktische en logistieke zaken op de dag van de uitvaart. Jij bent op deze dag haar onmisbare rechterhand.

    Werktijden
    De werktijden worden in overleg vastgesteld. Houd er rekening mee dat je zeker een aantal avonden en weekenden per maand ingezet zult worden. Op die dagen ben je beschikbaar voor Matrice, het werk start wanneer je wordt opgeroepen. Je krijgt doorgaans een contract van 15 tot 20 uur, waarbij alle gewerkte meer-uren per 2 maanden worden uitbetaald. De aard van het werk vraagt dat je erg flexibel bent, en dat je snel aanwezig kan zijn (dus liefst woon je in Schiedam of nabije omgeving).

    Wat vragen we van je?
    Je bent dienstbaar, zorgzaam, secuur en flexibel. Je kan zelfstandig werken, maar je bent ook een echte teamspeler. Emotioneel sta je stevig op je benen, en je ziet er representatief uit. Je hebt een MBO werk- en denkwijze, ervaring in de zorg of verpleging is een pré, maar geen vereiste. Je hebt uiteraard een rijbewijs.

    Wat bieden we je?
    Werk in een enthousiast team, betaling volgens de CAO Uitvaartbranche, interne opleiding en praktijkbegeleiding.

  • Secretarieel-administratief medewerker (op dit moment geen vacature)

    Kom ons team bij Matrice Uitvaartbegeleiding versterken en help mee door jouw talenten in te zetten! Werken bij ons betekent telkens weer klaarstaan voor mensen die zojuist een dierbare hebben verloren.
    Als secretarieel-administratief medewerker ben je een belangrijke spil in ons bedrijf.
    Je bent het eerste aanspreekpunt voor de nabestaanden die een overlijden bij ons melden.
    De opdrachten die hieruit voortkomen, registreer je in ons uitvaartbeheerprogramma en daarmee zet je deze uit bij de betreffende collega’s en leveranciers.

    Je beheert de inkomende mail en zorgt ervoor dat er geen mail onbeantwoord blijft.
    Je ondersteunt onze uitvaartbegeleidsters bij diverse werkzaamheden en formaliteiten die voortvloeien uit het organiseren van een uitvaart.
    Ook het beheer van de agenda behoort tot jouw taken.
    Daarnaast maak je facturen en houd je je bezig met debiteuren- en crediteurenbeheer en ondersteun je bij het bijhouden van onze socials en het inhoudelijk beheer van onze website.

    Wat vragen we van je?

  • Je hebt een afgeronde opleiding op MBO-niveau
  • Je kunt zelfstandig en efficiënt werken, je bent dienstbaar, zorgzaam, secuur, flexibel
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je kunt werken met MS Excel en MS Word, ervaring met MS Teams is een pré
  • Aan de telefoon ben je geïnteresseerd, behulpzaam en inlevend
  • Ervaring in de uitvaartbranche is geen noodzaak

    Wat bieden we je?

  • werktijden zijn van 08:30 tot 17:00 uur
  • Werklocatie: Prins Bernhardlaan 121 in Schiedam
  • Afwisselend en verantwoordelijk werk in een platte organisatie
  • Een leuk en enthousiast team bij één van de beste uitvaartondernemingen van Nederland
  • Betaling volgens CAO uitvaartbranche, schaal 4B
  • Contact opnemen

    Direct bellen